Vooruitblik 2014: naast offline, ook steeds meer online kennis delen
Het jaar 2013 is bijna afgelopen, een mooi moment om vooruit te blikken naar het nieuwe jaar. Wat willen wij als vereniging bereiken en hoe willen we dat gaan realiseren?
Voor volgend jaar zijn onze belangrijkste ambities het winnen van nieuwe NAV, AX en CRM leden en vergroting van de samenhang en samenwerking binnen de bestaande community, oftewel engagement. Ons kernthema is en blijft ‘gedeelde kennis, gezamenlijke kracht’: het leren van elkaar en delen van kennis en ervaring.
Meer leden betekent meer kennis en leidt hopelijk tot nog betere kennisdeling.
Om de gewenste groei te kunnen realiseren, zien we het organiseren van nog meer evenementen niet als de oplossing. We zijn dus op zoek gegaan naar manieren om mensen ook buiten de fysieke evenementen op een efficiënte manier met elkaar te verbinden en kennis te laten delen.
Dat willen we in toenemende mate ook online gaan doen.
We zeggen heel bewust ‘ook’, omdat dit niet ten koste zal gaan van de informatiesessies en Dynamics Experience zoals u die kent.
Vanuit onze ambitie en de behoefte aan relevante, onafhankelijke Dynamics informatie bij onze leden hebben wij een pragmatische content strategie opgesteld. Ons voorlopige doel is de Dynamics Experience 2014 in april volgend jaar. Het thema van de Experience is ‘Improve’ en dat hebben we meteen gekozen als thema voor onze content strategie. Dit thema wordt concreet ingevuld in onderliggende thema’s als migraties en optimalisatie, maar ook BI en CRM.
In de komende tijd kunt u van ons dus een groeiende hoeveelheid ‘online’ informatie verwachten.
Dat is in ieder geval geen commercieel materiaal zoals productfolders, maar bijvoorbeeld wel onafhankelijk geschreven whitepapers, blogs, ‘how-to guides’, tips, tricks en klantreferenties. Onze website www.dynug.nl is de centrale locatie waar deze informatie wordt geplaatst.
Met onze kleine vaste staf is het vrijwel onmogelijk om zelf alle kwaliteitscontent te ontwikkelen. Daarom zijn we in onze community op zoek gegaan naar mensen die graag hun kennis en ervaring willen delen. Die hebben wij gevonden onder onze leden, maar ook bij Microsoft en bij partners van Dynamics user group. Uiteraard gaan wij actief met ze samenwerken om te zorgen dat er content wordt gecreëerd die aansluit bij de behoefte van Dynamics gebruikers.
Maar informatie heeft pas waarde, als het u bereikt.
Daarom zullen wij actief updates over nieuwe, interessante onderwerpen gaan delen via onze nieuwsbrief en diverse social media kanalen. Maakt u al gebruik van social media zoals LinkedIn, Twitter en Google+? Volg ons dan om op de hoogte te blijven van de actuele ontwikkelingen.
We zetten de huidige mogelijkheden graag even voor u op een rij:
www.dynug.nl – de website van Dynamics user group.
www.dynamicsexperience.nl – de website van de jaarlijkse Dynamics Experience.
https://twitter.com/Dynug – het Dynamics user group Twitter account.
http://www.linkedin.com/groups/Dynamics-user-group-NL-3685217 – onze nieuwe, open LinkedIn groep.
http://google.com/+DynugNl – de Google+ pagina van Dynamics user group. Aan een vernieuwd Forum – met toegang tot de internationale Dynamics community – wordt op dit moment hard gewerkt.
Heeft u ideeën over content die u graag op onze website wilt zien? Of wilt u ook actief uw kennis delen onder collega Dynamics gebruikers? Laat ons dat alstublieft horen via info@dynug.nl. Wij hopen op een mooi en informatief 2014 en ook komend jaar blijft gelden: samen staan wij sterker!