Greatcircle-logo-vierkant-web

Homefashion Group gaat haar bedrijfsprocessen vernieuwen met Microsoft Dynamics 365. Met dit cloudplatform reduceert de organisatie de complexiteit die gepaard gaat met het gebruik van meerdere bedrijfsapplicaties. “We gaan onze woonwinkels en online verkoopkanalen ontzorgen met een totaaloplossing die gebaseerd is op de nieuwste generatie zakelijke Microsoft technologie. Zo kunnen we een ijzersterke omnichannel-fundering leggen met geavanceerde supply chain- en ordermanagement-functionaliteit. Een investering die zich snel terugverdient.” 

Homefashion Group staat voor kwaliteit, snelheid, prijs, service en toegankelijkheid, zegt IT Director Jeroen Koppenaal. “We willen scherp zijn en in beweging blijven. Eind 2017 hebben we de ITstrategie opnieuw gedefinieerd en alle belangrijke vraagstukken geadresseerd. Ook is een procesarchitectuur ontwikkeld en gevalideerd door de directie. Dit leidde tot de selectie van Dynamics 365 als systeem van geïntegreerde bedrijfsapplicaties en stuwende kracht achter de businessdoelen. Dit platform voorziet in uitgebreide basisfuncties en is eenvoudig te configureren en in te richten. Bovendien kunnen we onze omnichannelprocessen ondersteunen met geavanceerde business intelligence tools en retail apps.”

Extra bouwstenen
De financiële administratie is al overgezet met IT-partner GreatCircle. Hierbij zijn financiële applicaties van ISProjects en GreatCircle als extra bouwstenen aan het platform toegevoegd. ISProjects voorziet in geautomatiseerde factuurverwerking en de Extended Banking-module van GreatCircle in snelle verwerking van banktransacties. “De samenwerking met GreatCircle en ISProjects loopt prima. Dit komt mede door het kwaliteitsniveau van de consultants en de retailkennis van deze bedrijven. We gaan deze vernieuwing nu ook inzetten voor de retail-, groothandels-, logistieke en serviceprocessen. Dit doen we in nauw overleg met de business.”

Doorlopend innoveren
Naast vernieuwing van bedrijfsprocessen waren cloud first en reductie van complexiteit volgens Jeroen Koppenaal belangrijke uitgangspunten in de strategienota. Daarom was Dynamics 365 een logische keuze. “Dit platform helpt niet alleen bij het vereenvoudigen en vernieuwen van processen, maar biedt realtime ook de nieuwste updates. We brengen in één keer de verscheidenheid aan applicaties terug en kunnen doorlopend profiteren van de nieuwste Microsoft-innovaties.”