ea308e65260746a4a1f802ce5084f2f3-5bd8450bf3ebf

Shell
Van boorplatform tot tankstation, Royal Dutch Shell gebruikt AI overal in de organisatie. Shell maakt zo niet alleen optimaal gebruik van materiaal, maar verbetert ook de veiligheid van klanten en werknemers:

Rode Kruis:
Een ramp heeft grote invloed op mensenlevens. Hulp in de vorm van medische benodigdheden, voedsel en water is dan van groot belang. Maar de vraag naar hulp verandert in hoog tempo: vluchtelingen, slachtoffers en vermisten, maar ook hulporganisaties vragen steeds vaker om technologische ondersteuning. Om te communiceren en om familieleden te zoeken. Daarnaast gebruiken hulporganisaties ook vaker technologie om rampen te voorspellen en gerichte hulp in te zetten. Ook bij het Rode Kruis leveren deze ontwikkelingen een steeds grotere positieve bijdrage tijdens humanitaire- en natuurrampen. Microsoft helpt het Rode Kruis met oplossingen voor een effectieve en humane hulpverlening. Lees hier meer over de Rode Kruis case.

Ahold Delhaize
Gemak, innovatie en volle schappen. Dankzij Microsoft Azure en AI oplossingen profiteren klanten van Albert Heijn van de schaalbaarheid van de cloud en de power van Data & AI. Zo blijven schappen vol, reken je af zonder in de rij te staan en is het antwoord op de vraag “kan een algoritme helpen een perfecte cake te bakken?”volmondig: ja. Je leest er hier alles over.

De Johan Cruijff ArenA:
De Johan Cruijff ArenA ‘draait’op Microsoft Azure en maakt zich klaar voor de toekomst. Door middel van verschillende technologieën zoals IoT praten ze zelfs met de grasmat. Om alle informatie te bundelen en verwerken gebruiken ze de Surface Book. Zo hebben ze alles binnen handbereik.

Van Oord
Eén van ’s werelds grootste baggervloten is overgestapt naar op cloud gebaseerde AI-oplossingen om processen te verbeteren, resources vrij te maken en zich te concentreren op innovatie en groei.