Gamko versterkt klantinteracties door innovatieve mobiele cloud oplossing voor buitendienst
Gamko, marktleider in professionele koelingen voor horeca én klant van onze partner Abecon, gaat zijn buitendienstautomatiseringssysteem vervangen door de cloud-oplossing Coresuite. De overstap is mede ingegeven door de wens om de pda’s van de monteurs te verruilen voor smartphones en tablets en om de mobiele informatie- en presentatiemogelijkheden uit te breiden.
“Coresuite is aangedragen door ICT-dienstverlener Abecon en bleek al snel de grote verrassing op de shortlist. Via dit internationaal succesvolle platform kunnen mobiele service- en salesmedewerkers over alle relevante bedrijfs- en klantgegevens beschikken. Naast digitale werkbonnen, real-time voorraadadministratie, sluitende tijdsregistratie en krachtige planningsfuncties biedt de oplossing veel mogelijkheden voor het optimaliseren van klantinteracties en -ervaringen”, zegt Jos ten Brink, manager customer operations bij Gamko.
Wezenlijk anders
Met de Coresuite cloudoplossing worden bedrijfskritische data laagdrempelig on- en offline beschikbaar gesteld, onder andere via mobiele buitendienst-apps. Zo kan de monteur direct uit de juiste klantinformatie putten, of uit de complete set producthandleidingen. Ook commerciële ondersteuning door het ter plaatse aanbieden van prijsopgaven behoort tot de mogelijkheden. Na het gedegen selectieproces en de training door Abecon en softwareleverancier Coresystems is ten Brink overtuigd van de kracht van het nieuwe platform.
“Doorslaggevende argumenten bij onze keuze waren de configureerbaarheid en de vaste abonnementskosten in plaats van investeringen in licenties. Deze aspecten maken Coresuite wezenlijk anders dan de gangbare kant-en-klaar-oplossingen. We doen de configuratie met eigen mensen, zo leren we snel om onafhankelijk van de leverancier door te ontwikkelen. Een ander groot voordeel is de integratie met ons Microsoft Dynamics platform. Daardoor werken onze twee strategische platformen soepel samen en zijn onze mobiele medewerkers altijd up-to-date.”