shutterstock_718346401

Binnen uw organisatie moet u verschillende taken uitvoeren: e-mails beantwoorden, dossiers goedkeuren en klanten terugbellen, bijvoorbeeld. Misschien denkt u er daarom over om een workflow te bouwen, zodat u een overzicht heeft en reminders kunt genereren.

Dit is echter een tijdrovend en ingewikkeld proces waar u eigenlijk niet doorheen hoeft. Als gebruiker van Dynamics 365 CE kunt u namelijk gebruikmaken van het ingebouwde CRM Dashboard, dat dit soort zaken ondervangt.

CRM Dashboarding: customizen per afdeling én per individu

Wanneer u uw smartphone opent, ziet u een beginpagina met al uw apps. Van weersverwachting tot filevoorspelling: u heeft in één oogopslag een overzicht van wat de dag kan brengen. Ditzelfde idee kunt u toepassen binnen uw CRM-systeem door het dashboard te gebruiken, dat u geheel naar eigen goeddunken kunt inrichten.

Een marketingafdeling kan bijvoorbeeld een marketing dashboard samenstellen waarop staat welke campagnes er lopen, wat voor respons hierop komt via de e-mail en welke acties succesvol zijn. Daarnaast kunt u op dit dashboard een lijst met leads klaarzetten voor de komende week, inclusief telefoonnummers en opmerkingen. Dit laatste kan ook voor een sales afdeling handig zijn. Deze kan op het dashboard tevens uitstaande offertes weergeven waarvan de verloopdatum nadert.

Bovendien kan elke medewerker op zijn persoonlijke dashboard ook zijn eigen taken kwijt. Dit maakt het openen van Excel lijsten of het doorzoeken van het CRM-systeem (bijvoorbeeld om te bekijken welke klanten u binnenkort moet contacteren) compleet overbodig!