Zakelijke situatie
Op een veranderende markt maakt Airbus DS Communications de overstap van hardware- en softwaredelivery naar volledige oplossingsintegratie. Het bedrijf legt zich daarvoor toe op compleet lifecycle management van callcenterimplementaties voor nooddiensten: ontwerp, opzet en indeling van de ruimte, configuratie van werkstations inclusief hardware-installatie en softwareconfiguratie, en algeheel projectbeheer.

Het verouderende en zeer specifieke ERP-platform van Airbus bleek niet toegesneden op de extra complexiteit van het nieuwe bedrijfsmodel. De onderneming moest dus op zoek naar een gestroomlijnde benadering waarmee projecten konden worden gevolgd en inkomsten boekhoudkundig konden worden vastgelegd.

Avanade koos een flexibele benadering voor de samenstelling van teams en het aanstellen van medewerkers, en ging samen met onafhankelijke consultants en het eigen ontwikkelingsteam aan de slag met de integratie van het ERP-systeem in oplossingen van andere leveranciers.Louis Albatro CFO, Airbus DS Communications, Inc.

Oplossing
Airbus koos voor Microsoft Dynamics AX vanwege de extra complexiteit van het nieuwe bedrijfsmodel en schakelde Avanade in voor hulp bij de implementatie van de tweede fase. Dynamics AX werd geïntegreerd met back-endsystemen om het databeheer te ondersteunen en leden van het projectteam en besluitvormers toegang te bieden tot informatie. De integratie werd uitgevoerd met een aantal andere Microsoft-technologieën, waaronder SharePoint, Project Server en SQL Server, plus een door Avanade ontwikkelde supply chain asset.

Resultaten
Het schaalbare en flexibele ERP-platform heeft een digitale werkplek mogelijk gemaakt voor Airbus. Hierdoor kon de onderneming de strategische overstap maken van een productgerichte organisatie naar een integratieorganisatie die alles in beheer heeft voor het implementeren van alarmdiensten voor politie, brandweer en ambulance. Dankzij deze digitale aanpak kunnen werknemers van Airbus complexe, grootschalige projecten effectiever beheren en inspelen op de veranderende wensen van klanten.

De uitgebreide Dynamics AX-oplossing heeft impact op vrijwel iedere afdeling bij Airbus. Ook al blijft het bedrijf grote contracten in de wacht slepen en heeft het daardoor complexe callcenters voor nooddiensten in beheer en ontwikkeling, de schaalbare en flexibele oplossing biedt een goede basis waarop kan worden voortgebouwd.

Link naar de Case Study.

Bron artikel.

Bezoek de website van Avanade.