Gezocht! Ervaring AX gebruikers magazijn inrichting
Beste AX gebruikers,
Een lid van onze vereniging – een internationale handelsorganisatie met meerdere sites en aparte fysieke magazijnen – die op AX 2012R2 draait is op zoek naar ervaringen van andere gebruikers.
Wij zijn een nieuw magazijn aan het bouwen en willen op basis van de nieuwe indeling ons ontvangst- en pickproces anders inrichten. De inrichting van het magazijn bestaat uit verschillende zones met zowel vrije als vaste locaties. Er is onderscheid naar bulklocaties en picklocaties en de picklocaties moeten periodiek worden aangevuld vanuit de bulk locatie. Bulklocaties zijn vrij, picklocaties zijn grotendeels vast. Maar niet elke picklocatie heeft een bulklocatie. Een pickorder kan uit materialen van verschillende zones bestaan, nooit uit materiaal van bulklocaties. Bij ontvangst van de order wordt de order gesplitst naar pickregels per zone. Per zone worden de artikelen separaat gepickt. De verzamelde artikelen worden tijdelijk apart gealloceerd. Op het moment dat alle artikelen van één betreffende order compleet zijn, gaat de inpakker de materialen die gereed staan uit de verschillende zones samenvoegen tot één complete order. Deze wordt uiteindelijk verzonden.
Onze partner heeft geen praktische ervaring bij het inrichten van zone picken, vandaar dat wij deze vraag bij de gebruikersgroep stellen. Met andere woorden: is er iemand die zone picking heeft ingericht in AX2009 of bij voorkeur Ax2012 of weet iemand een partner die er veel praktische ervaring mee heeft, zo ja dan zouden wij daar graag mee in contact komen.