
Begin dit jaar kondigde Microsoft het al aan: Dynamics 365 for Marketing. De door Microsoft zelf ontwikkelde module voor E-mail Marketing en Marketing Automation, werkt samen Dynamics 365 for Sales (Dynamics CRM) en heeft veel mogelijkheden voor Business Intelligence. De app is eenvoudig in gebruik en heeft ingebouwde bedrijfsinformatie.
Op dit moment overweegt De Haagse Hogeschool om deze toepassing te implementeren. Wij stelden Nicoline Kooijman (Online Marketeer) van De Haagse Hogeschool de volgende vragen:
Wat is de voornaamste reden om Microsoft 365 for Marketing te implementeren?
Het biedt nieuwe mogelijkheden voor de portal:
- Self-service in zijn algemeenheid
We willen onze klanten de mogelijkheid bieden om hun gegevens en registraties in te zien en evt. zelf aan te passen. Denk hierbij aan registraties voor evenementen, maar ook aan hun contactgegevens. - Opkomstregistratie met QR-code
Voor iedere evenementregistratie wordt een QR-code gegenereerd. Deze willen we in gaan zetten voor een efficiëntere opkomstregistratie bij onze evenementen. - Kennisbankmogelijkheden
De kennisbank zit in principe niet in deze toepassing. Via het Dynamics portal kunnen we wel onze kennisbank ontsluiten en zo onze klanten beter van dienst zijn. Bovendien ontlast dit mogelijk ook onze Frontoffice waardoor die meer tijd hebben voor goede ondersteuning op maat.
Verder zijn voor ons ook de mogelijkheden voor formulieren, templates, statistieken en bijvoorbeeld customer journeys van waarde.
Welke huidige problemen kan deze toepassing voor jullie oplossen?
- Wij zullen minder vragen krijgen over eventregistratie.
- We werken soms nog omslachtig. Dat kan een stuk efficiënter. Verder zorgt dit ook voor een betere informatievoorziening voor onze klanten.
- Opkomstregistratie ook bij grote events d.m.v. scannen van QR-codes, direct in CRM verwerkt.
Op welke manier zullen studenten hier van profiteren?
- Studenten krijgen zo 24/7 service en inzage.
- Prospect studenten kunnen bewijs van aanwezigheid downloaden, van bijvoorbeeld open dagen, meeloopdagen etc.
- (Prospect) studenten krijgen zo sneller en beter antwoord op vragen.
Wat zijn jullie doelstellingen op langer termijn, en welke bijdrage kan deze toepassing hier aan leveren?
- Volledig ingerichte webcare t.b.v. alle binnenkomende vragen.
- Het volgen van de student journey en alle touchpoints.
Wil je meer weten over Microsoft Dynamics for Marketing? Bezoek de sessie van Michael Uenk van BusinessBase tijdens Dynamics Experience 2018. Hij zal je alles vertellen over het gebruik van deze toepassing aan de hand van verschillende klant cases.
Registreer jezelf voor deze sessie via de Networkapp. Nog niet aangemeld voor Dynamics Experience 2018? Registreer jezelf via de volgende link: https://dynamicsexperience.com/#register