• Home
  • LAB’s
    • CXLAB
    • EducationLAB
    • MigrationLAB
    • TalentLAB
  • Nieuws
  • Blogs
  • Academy
  • Events
  • Partners
  • Leden
  • CraniumConnect
3 November 2017

Omnichannel is niet meer weg te denken | Prodware

Al eerder hebben we geblogd over het e-book de ‘7 opkomende trends die de detailhandel veranderen’ van Microsoft. De eerste vier onderwerpen waren ‘Digitale ervaringen in de winkel’, ‘Big data wordt toegankelijker’, ‘Detailhandelaars nemen het heft in eigen handen’ en ‘De winkelbeleving opnieuw definiëren’. De vijfde trend is ‘Omnichannel is niet meer weg te denken’ en daar spreken we hieronder over.

Omnichannel: Wat, wanneer en waar de consument wil
Het eerste dat wordt aangehaald in het e-book is dat WWW staat voor: ‘wat, wanneer en waar ik wil’. Consumenten van tegenwoordig verwachten onder andere:

  • Meer continuïteit en een persoonlijke benadering tijdens hun winkelervaring.
  • Een verbinding tussen de on- en offline winkel, wat bijvoorbeeld betekent dat ze terwijl ze in de winkel zijn online uw voorraad kunnen checken.
  • Meerdere verwerkingsopties bij het afrekenen, zoals ophalen in de winkel en snelle levering.
  • Een consistente merkbeleving, ongeacht het contactkanaal.
  • Een superieure service, ongeacht het contactkanaal.

Hoe kunt u hier als detailhandelaar aan voldoen?
De hoeveelheid contactmomenten tijdens het aankoopproces wordt steeds groter. Voor u wordt het steeds lastiger om klanten te werven en te behouden. Andersom is de consument op zoek naar gemak en vertrouwen. De enige manier om in een steeds groeiend aanbod van informatie de juiste aankoopsnaar bij uw doelgroep te raken is

omnichannel

Het principe van omnichannel is dat de consument, ongeacht het contactkanaal, de merkbeleving als naadloos ervaart. Alleen met de juiste set aan op elkaar afgestemde oplossingen bent u in staat dit te doen. Heeft u overal aan gedacht?

  • Marketing: bijvoorbeeld voor gepersonaliseerde campagnes.
  • Winkelbeheer met POS: bijvoorbeeld voor het belonen van loyale klanten.
  • Assortiment beheer: om het assortiment per verkoopkanaal optimaal vast te leggen.
  • Internet: voor goede vindbaarheid, eenvoudige navigatie en een uniforme boodschap.
  • Logistiek beheer: om uw keten optimaal in te richten.
  • Levering: voor meerdere verwerkingsopties.
  • Supply chain beheer: om te forecasten en de juiste keuzes te maken.
  • Social commerce: bijvoorbeeld om klanten aan te trekken via social media.
  • Financieel: bijvoorbeeld voor inzicht in uw KPI’s.
  • Mobiele commerce: bijvoorbeeld voor winkelgemak met behulp van responsieve technologie.
  • Betalingen: voor alles rondom het betaalproces.
  • Call center: voor een direct beschikbaar 360 graden klantbeeld dat zorgt voor de beste service.

Om de gewenste, naadloze omnichannel ervaring te creëren, is het van belang dat alle functionaliteit elkaar niet tegenwerkt, maar juist versterkt. Om dit te bereiken, hebben wij functionaliteit voor alle deelgebieden samengevoegd in één complete oplossing, genaamd Prodware adjust Retail. Klik hier om meer over deze oplossing en de voordelen en kansen die dit biedt te lezen.

Bezoek de website van Prodware.

Bron artikel.

Related Posts

Geen categorie

Privacyverklaring en disclaimer

Geen categorie

Seminar | Krijg meer grip op uw betaaltransacties met extended banking | GreatCircle

Geen categorie

Bent u met Microsoft Dynamics nog niet GDPR compliant? | HSO


NIEUWSBRIEF

Wil je op de hoogte blijven en niets missen, schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief

Inschrijven

Twitter

> Algemene voorwaarden
> Privacy and Cookies

©1999 - 2022 DynamicsHUB