Sana en Transsmart komen met geïntegreerde e-commerce oplossing | Logistiek

Sana Commerce en Transsmart zijn een strategische samenwerking aangegaan. Doel is het ontwikkelen van een e-commerceplatform voor zakelijke gebruikers inclusief koppeling voor verzendopties, afhaallocaties en berekening van verzendkosten. Dat melden beide bedrijven op de eerste beursdag van Logistica en ICT & Logistiek.

Sana en Transsmart komen met geïntegreerde e-commerce oplossing | Logistiek

Sana Commerce en Transsmart zijn een strategische samenwerking aangegaan. Doel is het ontwikkelen van een e-commerceplatform voor zakelijke gebruikers inclusief koppeling voor verzendopties, afhaallocaties en berekening van verzendkosten. Dat melden beide bedrijven op de eerste beursdag van Logistica en ICT & Logistiek.

De softwarebedrijven presenteren hun plannen voor de end-to-end oplossing voor e-commerce tijdens een sessie in een van de theaters op de beursvloer. Leverancier van e-commerce oplossingen Sana Commerce en leverancier van verzendsoftware Transsmart willen met hun strategische samenwerking hun klanten een end-to-end oplossing voor e-commerce bieden. Daarmee kunnen bedrijven in hun webshop of bestelportal automatisch de juiste bezorgopties en afhaallocaties tonen. Beide bedrijven hebben zeker tiental gezamenlijke klanten waarbij ze als eerste de oplossing op korte termijn zullen implementeren.

Links Ruben Mink (Sana), Roger van Son (Transsmart) bezegelen met een ferme handdruk de samenwerking tussen beide bedrijven. 

Omnichannel strategie
Het merendeel van de webshops, 56% zo blijkt uit onderzoek, geeft aan een omnichannel strategie te voeren. In de praktijk is de digitale kloof nog best groot. Omnichannel houdt in dat de klantervaring centraal staat. De klant moet dat op ieder kanaal voelen, off- en online. “Veel bedrijven worstelen met de disconnectie met het ERP”, weet Ruben Mink van Sana. “Wij denken dat een geintegreerde e-commerce oplossing de sleutel is tot succes.” Roger van Son van Transsmart vult aan: “Het tonen van verzendopties en afhaallocaties in een webwinkel verhoogt de conversie en klanttevredenheid. We willen de klant horizontaal ontzorgen.”

De bedoeling van de geïntegreerde oplossing is, indien de b2b-klant een keuze heeft gemaakt, de verzendorder zonder menselijke tussenkomst naar de juiste vervoerder wordt gestuurd. Door de directe koppeling kan ook track & trace-informatie zichtbaar gemaakt, zodat de klant realtime de status van zijn order kan volgen.

Lancering tijdens ICT & Logistiek
De strategische samenwerking tussen Sana en Transsmart is officieel aangekondigd op de beurs ICT & Logistiek die vorige week werd gehouden op 28, 29 en 30 november in Utrecht. Beide bedrijven zijn te vinden op de IMCC Plaza (stand 3.C092). “Door met meer bedrijven op één grote stand te staan hopen we op kruisbestuiving en kunnen we klanten een nog beter het verhaal over de samenwerking en de integratie vertellen”, aldus Van Son.

 

Bron artikel.

Bezoek de website van Logistiek.