Graag delen we deze Microsoft-blog met u. Hij behandelt één van de verbeterde functies van Microsoft Dynamics NAV 2017: de Outlook add-in.

We brengen veel tijd door met onze e-mail, vooral als het gaat om interacties met onze relaties, zoals klanten en leveranciers. Voor deze interacties hebben we vaak informatie over die relaties nodig die is opgeslagen in ons financiële systeem. Om dit proces te stroomlijnen heeft Microsoft Dynamics NAV 2017 direct in Outlook ingebed en zo e-mail en financiën bij elkaar gebracht.

Lees meer: Vereenvoudiging door Outlook add-in van...

Bij Internet of Things (IoT) denkt men vaak aan technologie die consumenten gebruiken, zoals wearables of elektronica. De toepasbaarheid is echter een stuk breder dan dat. In deze blog maakt u kennis met de IoT distributieketen en wat deze voor uw organisatie kan betekenen.

Lees meer: De IoT distributieketen – van dok naar magazijn...

Hoe zorgt u dat uw groothandel een kleine bestelling, een fles melk bijvoorbeeld, zo snel en efficiënt mogelijk bij uw klant krijgt?

Waarschijnlijk stelt u zich deze vraag wanneer u uw groothandel spiegelt aan de groten der Aarde, zoals Amazon of Coolblue dichter bij huis.

Achter deze schijnbaar eenvoudige vraag bevinden zich de grootste uitdagingen van groothandels vandaag de dag. En net in deze uitdagingen weten wereldspelers als Amazon en Coolblue zich te onderscheiden.

Lees meer: 3 schoolvoorbeelden voor uw groothandel door...

Door industrialisatie en automatisering neemt de behoefte aan menskracht af. SW-bedrijven hebben steeds meer de uitdaging om, op een arbeidsmarkt met afnemende mogelijkheden en toenemende concurrentie van gezonde werkzoekenden, maatwerk te blijven leveren aan hun doelgroep. De Participatiewet schrijft sociale werkvoorzieningen voor om met minder middelen meer arbeidsgehandicapten aan passend werk helpen. Dit vraagt om een creatieve benadering.

Lees meer: Uitdagingen voor sociale werkvoorzieningen |...

Machines, draagbare fitnesstrackers, thermostaten, koelkasten enzovoorts; ze zijn allemaal steeds vaker verbonden met het internet. Niet alleen een mooie ontwikkeling voor de consument, maar ook voor bijvoorbeeld technische dienstverleners. Het Internet of Things (IoT) geeft namelijk de mogelijkheid om apparatuur te volgen en te waarschuwen wanneer reparatie nodig is. Dat maakt het uitvoeren van routinecontroles en onderdelenvervanging overbodig. En de focus op functionaliteit levert een hogere klanttevredenheid en kostenbesparing door procesoptimalisatie. Met behulp van de juiste software kunnen ook traditionele bedrijven een connected systeem realiseren en proactief meldingen verwerken.

Lees meer: Hoe het Internet of Things proactief onderhoud...