Op woensdag 11 oktober was Prodware aanwezig op het Smart & Maintenance event in Burgers Zoo in Arnhem. Alles op deze dag draaide om het thema Smart & Maintenance.

Op de stand van Prodware werd door de specialisten van Prodware een toelichting gegeven op de mogelijkheden van Microsoft Dynamics 365 for Field Service. In de congreszaal werden aan de hand van diverse seminars de verschillende facetten rondom dit thema besproken.

Met deze blog blikken wij terug op de dag.

Lees meer: Terugblik Smart & Maintenance Congres | Prodware

Experience. Het is de gouden term waar de consument zich vandaag de dag door laat leiden. Wanneer het ons consumeren betreft, willen we als klant geprikkeld, geïnspireerd en zelfs vermaakt worden. Daarbij speelt “direct gemak” een steeds grotere rol.  Deze trends hebben een grote impact op het retail verdienmodel in het algemeen en de fysieke winkel in het bijzonder. E-commerce cijfers schieten flink omhoog, dus welke rol heeft de winkel nog? Alleen een showroom functie? Feit is dat ontzettend veel retailers worstelen met hun omnichannel strategie.

Lees meer: Waarom is omnichannel zo uitdagend voor veel...

Nieuwe klanten werven kost geld. Sterker nog; het werven van nieuwe klanten kost zomaar vijf tot vijfentwintig keer meer dan het behoud van een bestaande klant. Daarom is het wel zo slim om er alles aan te doen om je bestaande klanten te koesteren. Een goed ingericht Customer Relationship Managementsysteem (CRM) kan het verschil maken tussen renderen of investeren. De keuze is aan jou. Pini Yakuel heeft hier een leuke blog over geschreven op CMSWire.

Lees meer: 7 CRM trends in 2017 | BusinessBase

Hoe realiseert u een integraal klantbeeld? Met behulp van ERP of CRM?  
“We willen meer inzicht in onze klanten. Niet alleen in hun orderhistorie maar ook in de ‘customer journey’. Hoe doen we dat eigenlijk?” U gebruikt al lange tijd de CRM module binnen Dynamics AX. Dat biedt u veel inzichten in orderhistorie, productafname en contacten. Maar eigenlijk bent u op zoek naar meer. U wilt meer inzicht in het rendement van uw sales- en marketinginspanningen. En meer grip op hoe uw verkooptrajecten uiteindelijk tot deals komen. Hoe krijgt u dit inzicht?

Lees meer: Frustraties over de CRM-module in AX? | HSO

Al eerder hebben we geblogd over het e-book de ‘7 opkomende trends die de detailhandel veranderen’ van Microsoft. De eerste vier onderwerpen waren ‘Digitale ervaringen in de winkel’, ‘Big data wordt toegankelijker’, ‘Detailhandelaars nemen het heft in eigen handen’ en ‘De winkelbeleving opnieuw definiëren’. De vijfde trend is ‘Omnichannel is niet meer weg te denken’ en daar spreken we hieronder over.

Lees meer: Omnichannel is niet meer weg te denken | Prodware