Customer Case | Facturen snel en efficiënt verwerkt met ISP-Invoice | ISProjects

Controle over en inzicht in de status van de facturen

Prettige samenwerking
Jeffrey Janssen, Financieel Directeur Vihamij Handel vertelt: “Wij hadden al ervaring met een oplossing voor digitale factuurverwerking.  Onze digitale oplossing was echter verouderd en wij wilden weer een digitale oplossing voor de verwerking van de inkomende factuurstroom die aan de huidige eisen voldoet. Dit is voor Vihamij in een aantal fasen verlopen. Eerst hebben wij de vorige leverancier benaderd en daarna zijn wij via onze ERP partner bij ISProjects terechtgekomen. Wij hebben vervolgens een demo van ISProjects bekeken en werden daar enthousiast door. Wij hadden ook het gevoel dat er een goede samenwerking was tussen de partner en ISProjects. Dat is tijdens het project ook gebleken. Het project is prima verlopen. Tussentijds zijn er nog enkele wijzigingen doorgevoerd. ISProjects ging hier zeer flexibel mee om, waardoor de doorlooptijd maar iets langer was dan vooraf voorzien. Verder is het erg prettig om één aanspreekpunt te hebben gedurende het gehele project. Dat vereenvoudigt de communicatie.”

Snelheid en controle
“Een aanmerkelijk betere factuurafwikkeling is voor Vihamij Handel het grootste voordeel. Zowel de snelheid van de factuurverwerking als de controle is enorm verbeterd. Voorheen duurde het vrij lang voordat wij een foutieve factuur uitgezocht hadden. Als de leveranciers ons nu iets onterecht factureren wordt dat snel zichtbaar. Wij kunnen meteen bekijken wat hier de mogelijke oorzaak van is en direct reageren. Dankzij de zoek- en mailmogelijkheden kunnen de medewerkers dit nu snel en efficiënt in ISP-Invoice doen.  Als wij een factuur ontvangen waarvan de prijs niet klopt met ons systeem, zien wij dat nu dus ook direct. De medewerker kan eenvoudig een bericht sturen om de prijs intern aan te laten passen of als de leverancier een fout heeft gemaakt, sturen wij hen vanuit dit systeem een bericht om de aanpassing te verwerken. Snel, eenvoudig en overzichtelijk in één systeem,” gaat Janssen verder.

Verdere optimalisering factuurverwerking
“Wij zijn enige tijd geleden live gegaan en nu bezig met de finetuning van ISP-Invoice en de optimalisatie van de interne processen. Wij zijn bijvoorbeeld bezig met de aanpassing van onze interne declaratieroutes. Na de start met de oplossing van ISProjects hebben wij inmiddels een extra 10% tijdsbesparing behaald. Mooi efficiency voordeel vinden wij. Na verdere optimalisatie van de interne processen en finetuning van ISP-Invoice verwachten wij nog een verder verbetering hiervan,” sluit Janssen af.

Vihamij is een handelsonderneming met een landelijk netwerk van hoofdzakelijk kleinschalige vestigingen, waarbij het lokale karakter gecombineerd wordt met de voordelen van een landelijk opererend bedrijf. Centraal staat de persoonlijke benadering van klanten en een hoog serviceniveau tegen eerlijke prijzen. Met 37 vestigingen door het hele land is de voorraad altijd dichtbij de klant.

Meer informatie over Vihamij Handel.

Bezoek de website van ISProjects.

Customer Case | Het onvoorspelbare voorspellen | HSO

‘Voor bedrijven is big data nog een speeltje’, kopt het NRC. ‘Wanneer ben je als organisatie echt succesvol met big data?’, vraagt Marketingfacts zich af. En Emerce stelt: ‘De investeringen in Internet of Things nemen af’. Er wordt veel geschreven en gesproken over big data en Internet of Things (IoT), maar daar blijft het vaak bij. Bedrijven zetten IoT in en verzamelen data, maar vervolgens wordt dit niet volledig ingezet. Dat is zonde! Laten we inzoomen op service organisaties. Binnen serviceorganisaties kan deze waardevolle data onder andere worden ingezet voor Predictive Maintenance, ofwel: voorspelbaar onderhoud. Helaas blijkt uit onderzoek van PWC dat slechts 11 procent van de onderhoudsbedrijven inmiddels volwassen is op dit gebied. Waarom pas zo weinig? Predictive Maintenance zorgt namelijk niet alleen voor efficiëntere bedrijfsprocessen, maar ook voor een hogere klanttevredenheid.

Lees meer: Customer Case | Het onvoorspelbare voorspellen |...

Customer Case | Inkomende facturen binnen 5 minuten verwerkt | ISProjects

Forse efficiency verbetering in Microsoft Dynamics AX

Helder en prettige aanpak
Arnold van Dijk, Finance Director, FlexiForce vertelt: “De stapels facturen, volle archiefkasten en de vele malen dat dezelfde factuur van hand tot hand ging, waren voor ons de aanleidingen om te gaan digitaliseren. Ook de authorisatie was een probleem. Goedkeurders zijn niet altijd op kantoor en daardoor kunnen zij de papieren en geprinte facturen niet snel controleren. Wij wilden daarom een efficiency verbetering in de factuurverwerking en uiteraard ook met de tijd meegaan. Via Google hebben wij mogelijke leveranciers gezocht en zelf een business case gemaakt van wat het mocht en kon gaan kosten. ISProjects was niet de goedkoopste maar gaf wel het beste gevoel. Prettige open gesprekken en een heldere aanpak. Samen met ISProjects hebben wij gekeken wat de beste aanpak zou zijn voor onze organisatie en ERP Pakket.”

Lees meer: Customer Case | Inkomende facturen binnen 5...

Customer Case | Inkomende pdf facturen direct verwerkt in MS dynamics NAV | ISProjects

Efficiëntie en digitaal archief zorgen voor meer tijd om te controleren

98% van de facturen rechtstreeks in MS Dynamics NAV
Michiel Torn, Finance Teamleider Alphatron vertelt:”Wij ontvangen ongeveer 12.000 facturen per jaar waarvan zo’n 30% kostenfacturen. Dat is een behoorlijk aantal papieren en pdf facturen om te verwerken in MS Dynamics NAV. Voorheen moesten wij de pdf facturen printen en het hele bedrijf door lopen om de inkomende facturen te laten accorderen. Enorme tijd en papierverspilling. Doordat wij onze leveranciers hebben verplicht om op pdf te factureren gaat 98% van de facturen nu rechtstreeks het systeem in. Door ISP-Invoice worden de facturen vervolgens volledig automatisch voor digitale goedkeuring gerouteerd. Dat levert een enorme tijdwinst op. Daarnaast was de btw determinatie van de buitenlandse facturen zeer arbeidsintensief. Dit wordt nu automatisch herkend, gematcht en verwerkt. Zeer efficient!”

Lees meer: Customer Case | Inkomende pdf facturen direct...

Solution Vereffening Dynamics AX | Mprise

Veel organisaties die gebruik maken van Microsoft Dynamics AX hebben te maken met systeemrekeningen waarop tijdelijke saldi staan. Voor inkoop- en verkoopregels bevatten deze systeemrekeningen saldi van regels die al wel zijn ontvangen of geleverd, maar nog niet zijn gefactureerd. Het uitzoeken van bij elkaar horende transacties na factuurboeking is een tijdrovende operatie. Daarnaast vraagt ook uw accountant om inzicht in systeemrekeningen.

Lees meer: Solution Vereffening Dynamics AX | Mprise

Customer Case | Gourmet B.V. optimaliseert processen met ERP-oplossing | Axians

Gourmet
Mathieu Boots: “Doordat Gourmet flink is gegroeid worden onze processen steeds complexer. Met het nieuwe systeem kunnen we met dezelfde groep mensen een dubbele omzet aan.”

Gourmet B.V., specialist in het telen, verwerken, verpakken, leveren & distribueren van sjalotten, uien en knoflook, optimaliseert hun processen door de inzet van I-Fresh, een standaard ERP-oplossing voor de AGF-sector. Financieel Directeur Mathieu Boots: “Doordat Gourmet flink is gegroeid worden onze processen steeds complexer. Met het nieuwe systeem kunnen we met dezelfde groep mensen een dubbele omzet aan.”

Lees meer: Customer Case | Gourmet B.V. optimaliseert...

Customer Case | Microsoft Dynamics AX biedt Europese retailorganisatie AkzoNobel transparantie en schaalvoordelen | Avanade

Bedrijfssituatie
De verffabrikant heeft retailketens in zeven Europese landen. De verf wordt verkocht aan professionele gespecialiseerde bedrijven, en in sommige gevallen ook aan consumenten. Elke retailketen werkt zelfstandig en gebruikt haar eigen systemen. Veel winkels ontwikkelden eigen oplossingen, die niet langer voldeden aan de standaardeisen voor systemen van AkzoNobel. Elk land heeft bovendien een eigen inkooporganisatie, terwijl centralisering van de inkoop schaalvoordelen kan opleveren. Het vergroten van de winstmarges is het uiteindelijke doel.

Lees meer: Customer Case | Microsoft Dynamics AX biedt...

Customer Case | Airbus: creating smarter ways to keep all our communities safe | Avanade

Zakelijke situatie
Op een veranderende markt maakt Airbus DS Communications de overstap van hardware- en softwaredelivery naar volledige oplossingsintegratie. Het bedrijf legt zich daarvoor toe op compleet lifecycle management van callcenterimplementaties voor nooddiensten: ontwerp, opzet en indeling van de ruimte, configuratie van werkstations inclusief hardware-installatie en softwareconfiguratie, en algeheel projectbeheer.

Het verouderende en zeer specifieke ERP-platform van Airbus bleek niet toegesneden op de extra complexiteit van het nieuwe bedrijfsmodel. De onderneming moest dus op zoek naar een gestroomlijnde benadering waarmee projecten konden worden gevolgd en inkomsten boekhoudkundig konden worden vastgelegd.

Lees meer: Customer Case | Airbus: creating smarter ways to...

Customer Case | 290.000 gebruikers in de cloud: de naadloze overgang van Accenture naar Office 365 | Avanade

Business Situation
Accenture staat bekend om de rol die het bedrijf speelt bij de beoordeling en optimalisering van de prestaties van diverse grote bedrijven en overheden. In dit geval moest de onderneming de uitgaven en efficiëntie van een grote afdeling binnen de eigen organisatie onder de loep nemen.

Met contracten die aan verlenging toe waren en het vooruitzicht van dure en tijdrovende upgrades zocht Accenture naar een manier waarop de efficiency van zijn eigen IT-diensten kon worden verbeterd zonder extra investeringen.

Tot dusver had Accenture altijd gebruik gemaakt van interne diensten, waaronder Microsoft Outlook en Office Communicator, maar in de loop der jaren werd duidelijk dat het gebruik van dergelijke interne diensten een dure optie was. Deze brengen bedrijfskosten met zich mee voor personeel, hosting en opslag, en daarnaast zijn er de kosten voor afschrijving van apparatuur. Alles moest permanent up-to-date worden gehouden en worden onderhouden en bewaakt.

Lees meer: Customer Case | 290.000 gebruikers in de cloud:...