Customer Case | Facturen snel en efficiënt verwerkt met ISP-Invoice | ISProjects

Controle over en inzicht in de status van de facturen

Prettige samenwerking
Jeffrey Janssen, Financieel Directeur Vihamij Handel vertelt: “Wij hadden al ervaring met een oplossing voor digitale factuurverwerking.  Onze digitale oplossing was echter verouderd en wij wilden weer een digitale oplossing voor de verwerking van de inkomende factuurstroom die aan de huidige eisen voldoet. Dit is voor Vihamij in een aantal fasen verlopen. Eerst hebben wij de vorige leverancier benaderd en daarna zijn wij via onze ERP partner bij ISProjects terechtgekomen. Wij hebben vervolgens een demo van ISProjects bekeken en werden daar enthousiast door. Wij hadden ook het gevoel dat er een goede samenwerking was tussen de partner en ISProjects. Dat is tijdens het project ook gebleken. Het project is prima verlopen. Tussentijds zijn er nog enkele wijzigingen doorgevoerd. ISProjects ging hier zeer flexibel mee om, waardoor de doorlooptijd maar iets langer was dan vooraf voorzien. Verder is het erg prettig om één aanspreekpunt te hebben gedurende het gehele project. Dat vereenvoudigt de communicatie.”

Snelheid en controle
“Een aanmerkelijk betere factuurafwikkeling is voor Vihamij Handel het grootste voordeel. Zowel de snelheid van de factuurverwerking als de controle is enorm verbeterd. Voorheen duurde het vrij lang voordat wij een foutieve factuur uitgezocht hadden. Als de leveranciers ons nu iets onterecht factureren wordt dat snel zichtbaar. Wij kunnen meteen bekijken wat hier de mogelijke oorzaak van is en direct reageren. Dankzij de zoek- en mailmogelijkheden kunnen de medewerkers dit nu snel en efficiënt in ISP-Invoice doen.  Als wij een factuur ontvangen waarvan de prijs niet klopt met ons systeem, zien wij dat nu dus ook direct. De medewerker kan eenvoudig een bericht sturen om de prijs intern aan te laten passen of als de leverancier een fout heeft gemaakt, sturen wij hen vanuit dit systeem een bericht om de aanpassing te verwerken. Snel, eenvoudig en overzichtelijk in één systeem,” gaat Janssen verder.

Verdere optimalisering factuurverwerking
“Wij zijn enige tijd geleden live gegaan en nu bezig met de finetuning van ISP-Invoice en de optimalisatie van de interne processen. Wij zijn bijvoorbeeld bezig met de aanpassing van onze interne declaratieroutes. Na de start met de oplossing van ISProjects hebben wij inmiddels een extra 10% tijdsbesparing behaald. Mooi efficiency voordeel vinden wij. Na verdere optimalisatie van de interne processen en finetuning van ISP-Invoice verwachten wij nog een verder verbetering hiervan,” sluit Janssen af.

Vihamij is een handelsonderneming met een landelijk netwerk van hoofdzakelijk kleinschalige vestigingen, waarbij het lokale karakter gecombineerd wordt met de voordelen van een landelijk opererend bedrijf. Centraal staat de persoonlijke benadering van klanten en een hoog serviceniveau tegen eerlijke prijzen. Met 37 vestigingen door het hele land is de voorraad altijd dichtbij de klant.

Meer informatie over Vihamij Handel.

Bezoek de website van ISProjects.

Customer Case | Het onvoorspelbare voorspellen | HSO

‘Voor bedrijven is big data nog een speeltje’, kopt het NRC. ‘Wanneer ben je als organisatie echt succesvol met big data?’, vraagt Marketingfacts zich af. En Emerce stelt: ‘De investeringen in Internet of Things nemen af’. Er wordt veel geschreven en gesproken over big data en Internet of Things (IoT), maar daar blijft het vaak bij. Bedrijven zetten IoT in en verzamelen data, maar vervolgens wordt dit niet volledig ingezet. Dat is zonde! Laten we inzoomen op service organisaties. Binnen serviceorganisaties kan deze waardevolle data onder andere worden ingezet voor Predictive Maintenance, ofwel: voorspelbaar onderhoud. Helaas blijkt uit onderzoek van PWC dat slechts 11 procent van de onderhoudsbedrijven inmiddels volwassen is op dit gebied. Waarom pas zo weinig? Predictive Maintenance zorgt namelijk niet alleen voor efficiëntere bedrijfsprocessen, maar ook voor een hogere klanttevredenheid.

Lees meer: Customer Case | Het onvoorspelbare voorspellen |...

Customer Case | Inkomende facturen binnen 5 minuten verwerkt | ISProjects

Forse efficiency verbetering in Microsoft Dynamics AX

Helder en prettige aanpak
Arnold van Dijk, Finance Director, FlexiForce vertelt: “De stapels facturen, volle archiefkasten en de vele malen dat dezelfde factuur van hand tot hand ging, waren voor ons de aanleidingen om te gaan digitaliseren. Ook de authorisatie was een probleem. Goedkeurders zijn niet altijd op kantoor en daardoor kunnen zij de papieren en geprinte facturen niet snel controleren. Wij wilden daarom een efficiency verbetering in de factuurverwerking en uiteraard ook met de tijd meegaan. Via Google hebben wij mogelijke leveranciers gezocht en zelf een business case gemaakt van wat het mocht en kon gaan kosten. ISProjects was niet de goedkoopste maar gaf wel het beste gevoel. Prettige open gesprekken en een heldere aanpak. Samen met ISProjects hebben wij gekeken wat de beste aanpak zou zijn voor onze organisatie en ERP Pakket.”

Lees meer: Customer Case | Inkomende facturen binnen 5...