Customer Case | Gourmet B.V. optimaliseert processen met ERP-oplossing | Axians

Gourmet
Mathieu Boots: “Doordat Gourmet flink is gegroeid worden onze processen steeds complexer. Met het nieuwe systeem kunnen we met dezelfde groep mensen een dubbele omzet aan.”

Gourmet B.V., specialist in het telen, verwerken, verpakken, leveren & distribueren van sjalotten, uien en knoflook, optimaliseert hun processen door de inzet van I-Fresh, een standaard ERP-oplossing voor de AGF-sector. Financieel Directeur Mathieu Boots: “Doordat Gourmet flink is gegroeid worden onze processen steeds complexer. Met het nieuwe systeem kunnen we met dezelfde groep mensen een dubbele omzet aan.”

Lees meer: Customer Case | Gourmet B.V. optimaliseert...

Customer Case | Microsoft Dynamics AX biedt Europese retailorganisatie AkzoNobel transparantie en schaalvoordelen | Avanade

Bedrijfssituatie
De verffabrikant heeft retailketens in zeven Europese landen. De verf wordt verkocht aan professionele gespecialiseerde bedrijven, en in sommige gevallen ook aan consumenten. Elke retailketen werkt zelfstandig en gebruikt haar eigen systemen. Veel winkels ontwikkelden eigen oplossingen, die niet langer voldeden aan de standaardeisen voor systemen van AkzoNobel. Elk land heeft bovendien een eigen inkooporganisatie, terwijl centralisering van de inkoop schaalvoordelen kan opleveren. Het vergroten van de winstmarges is het uiteindelijke doel.

Lees meer: Customer Case | Microsoft Dynamics AX biedt...

Customer Case | Airbus: creating smarter ways to keep all our communities safe | Avanade

Zakelijke situatie
Op een veranderende markt maakt Airbus DS Communications de overstap van hardware- en softwaredelivery naar volledige oplossingsintegratie. Het bedrijf legt zich daarvoor toe op compleet lifecycle management van callcenterimplementaties voor nooddiensten: ontwerp, opzet en indeling van de ruimte, configuratie van werkstations inclusief hardware-installatie en softwareconfiguratie, en algeheel projectbeheer.

Het verouderende en zeer specifieke ERP-platform van Airbus bleek niet toegesneden op de extra complexiteit van het nieuwe bedrijfsmodel. De onderneming moest dus op zoek naar een gestroomlijnde benadering waarmee projecten konden worden gevolgd en inkomsten boekhoudkundig konden worden vastgelegd.

Lees meer: Customer Case | Airbus: creating smarter ways to...

Customer Case | 290.000 gebruikers in de cloud: de naadloze overgang van Accenture naar Office 365 | Avanade

Business Situation
Accenture staat bekend om de rol die het bedrijf speelt bij de beoordeling en optimalisering van de prestaties van diverse grote bedrijven en overheden. In dit geval moest de onderneming de uitgaven en efficiëntie van een grote afdeling binnen de eigen organisatie onder de loep nemen.

Met contracten die aan verlenging toe waren en het vooruitzicht van dure en tijdrovende upgrades zocht Accenture naar een manier waarop de efficiency van zijn eigen IT-diensten kon worden verbeterd zonder extra investeringen.

Tot dusver had Accenture altijd gebruik gemaakt van interne diensten, waaronder Microsoft Outlook en Office Communicator, maar in de loop der jaren werd duidelijk dat het gebruik van dergelijke interne diensten een dure optie was. Deze brengen bedrijfskosten met zich mee voor personeel, hosting en opslag, en daarnaast zijn er de kosten voor afschrijving van apparatuur. Alles moest permanent up-to-date worden gehouden en worden onderhouden en bewaakt.

Lees meer: Customer Case | 290.000 gebruikers in de cloud:...